Attentie
  • EU e-Privacy Directive

View e-Privacy Directive Documents

Naar aanleiding van de aanvaarding van het protocolakkoord door twee andere organisaties (ACLVB/CGSLB en ACV/CSC), zal het wetsvoorstel over de erkenning van de zware beroepen voor de openbare diensten worden goedgekeurd.

Naar aanleiding van onze vergadering van 4 juni 2018 met het kabinet van minister Bacquelaine, kregen we de bevestiging dat niet alle spoorwegpersoneelsleden - die aanspraak zouden kunnen maken volgens hun werkregime - zullen worden opgenomen op de lijst van de zware beroepen van de publieke sector.

De vervanging van de preferentiële tantièmes door de lijst met zware beroepen verlengt de duur van de loopbaanjaren zonder verhoging van het pensioenbedrag.
ACOD Spoor bevestigt opnieuw dat het volledig gekant is tegen de implementatie van nieuwe bepalingen die het pensioenstelsel van alle spoorwegpersoneelsleden in gevaar brengt.

In overeenstemming met het mandaat dat de nationale instanties van de sector Spoor op 28 mei ll. aan het nationale secretariaat hadden gegeven, besliste deze op 14 juni 2018 om een stakingsaanzegging van 48 uur in te dienen, die aanvangt op donderdag 28 juni om 22 uur en zal duren tot zaterdag 30 juni om 22 uur.

Deze aanzegging heeft betrekking op alle spoorwegpersoneelsleden aangezien ze allen verliezers zijn, inclusief degenen die op de lijst van de zware beroepen staan.

Het nationaal Secretariaat

Our website is protected by DMC Firewall!